Subscribe Twitter Facebook

20 Ağustos 2009 Perşembe

ödüllü film iyi film olamaz mı? :S

bu konuyu yazmak istedim bugün.zeyneple kısa bir tartışmadan sonra onuın bana yazdığı ''nasıl ödüllü bir film iyi film olamazsa ödüllü kitap da iyi kitap olamaz'' benzeri sözünden sonra bu yazıyı yazmak aklıma geldi.




şimdiii hepimiz biliyoruz ki en başta cannes olmak üzere venedik, berlin gibi film festivallerinden ellerinde ödüllerle dönmüş filmler, içinde benimde bulunduğum büyük bir çoğunluğun, entel die tabir ettiği sanat filmleridir.ve yine birçoğumuzun ilgisini çekmez.türklerden örnek olarak nuri bilge ceylan verilebilir.kendisi başarılı bir fotoğrafçıdır bence ama başarılı bir senarist yada yönetmen deildir.keşke film çekmese de uykumuzu getirmese dedirtendir.



ama hiç mi hepimizin beğendiği, bağrına bastığı, hiç bitmese diceği türden bir film festivallerden ödül almamıştır yahu?hepsi mi konuşmanın az olduğu duyguların bakışlarla anlatılmaya çalışılan ama anlatılamayan uzunnn hattaa upuzzzuuunnn sahnelerle 10dk da anlatılacak bir senaryoyu 2 saate sığdırmış filmlerdir??




uzun araştırmalarım sonucunda baktım ki gayette hem film festivallerinden ödül almış hemde sadece entel jüri yerine herkesi etkileyebilecek, ayakta alkışlanası, başarısı göz yaşartıcak cinsten filmler de kucak dolusu ödül alabiliomuş.





1.la vita e bella(hayat güzeldir) : şimdi bu harika filmi anlatmaya gerek yok.zaten herkesin kendi top 5inde bulunan ve hatta yarısınında 1.liğinde bulunan bir filmdir kendileri.












Almış olduğu ödüller ise; en iyi aktör ,en iyi yabancı film ve en iyi müzik oscarlarını bir kenara koyup festival ödüllerine bakalım: AFI festivalinde en iyi yabancı film,athena uluslararası film festivalinde en iyi erkek oyuncu, cannes da jüri özel ödülüyle en iyi erkek oyuncu, venedik de en popüler film. daha okadar çok var ki japon ödüllerinden Baftaya, toronto dan cesar a tam 55 ödül.



2.the fall(düşüş): kendileri ilk izlediğimde en sewdiğim filmlerde en başlarda yerini almıştır.eminimki bu durum herkes de aynıdır.




berlin, chicago, catalonion ve daha bir sürü festivalden ödülle dönmüş bir filmdir.yönetmeni, senaristi ve mükemmel performansıyla küçük oyuncu catinca untaru layık oldukları ödülleri fazlasıyla almışlardır.







3.el laberinto del funo(pan'ın labirenti): guillermo del toro'nun müthiş filmi.bu filmi izleyipte etkisinde kalmayacak bir insan varsa o insandan korkun derim.ispanya iç savaşını küçük kızın gözlerinden anlatan harika bir film.



toplam 70 ödülü var bu filmin.hepsini teker teker saymıcam tabiki de merak etmeyin :) ama filmde emeği geçen herkes nasiplenmiş nerdeyse bu ödüllerden.hemen hemen bütün festivallerden eli kolu dolu dönmüş bu müthiş film..

ödüllü film iyi film olamaz mı diye bir düşünceyi aklıma getiren zeynep'e teşekkürü borç bilirim:) sadece 3 güsel örnekle gayette bunun olabileceğini gösterdim sanırım.yoksa bütün güsel ve ödül almış filmleri yazmakla bitmez ..yaniii neymişş bir filmin ya da kitabın güsel olmadığını aldığı ödülle vurgulayamazmışız :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

benimki sadece bir genellemeydi ama kaçırdığın bir nokta var ki o da

"all generalizations are dangerous, even this one." -alexandre dumas jr.

ben kendi çıkarımlarımdan kendi genellememe gittim ki yukarıda belirtildiği üzre hiç bir genelleme yoktur ki yanlış olmasın.

sen burda ödüllü ve kaliteli filmleri sıralamışsın,verdiğin örneklere benim katılmamam zaten mümkün değil.o filmlerin kalitesi sorgulanamaz ancak ben de sana çok ödüllü olup bir b.k a benzemeyen filmleri sıralayabilirim.

demekki neymiş herkesin zevki kendi bacağından asılırmış.

dokuzgünlükkraliçe dedi ki...

Pan kardeşimizin labirenti gerçekten iyiydi,şu düşüşüde verdin izliycem bakalım,yorumlarımı aynen yazıcam buraya haberin olsun

Zeynebe katılıyorum çok ödüllü b.k gibi filmlerde mevcuttur ama seninde demek istediğini anladım sende zaten zeynep gibi o filmlerden hoşlanmıyorsun,demek istediğiniz aynı aslında :D şunuda belirtiyim ki ben ve krallığımda size katılıyoruz ;)

dokuzgünlükkraliçe dedi ki...

neden ben zeynepe zeyneb dedim ? çünkü bende yazım imla yok BKNZ:ilk yazım
:D

Adsız dedi ki...

dilediğin gibi hitap et anlarım ben :D
bende de imla mimla hak getire boşver salla gitsin :D

 
Powered by Blogger