Subscribe Twitter Facebook

1 Ağustos 2011 Pazartesi

The King's Speech / Zoraki Kral

Uzun zaman oldu bu filmi izleyeli, nezamandır da yazmak istiyorum ama bir türlü olmadı işte. Başta en iyi film oscarı olmak üzere ödülleri toplayan bir filmdir. Colin Firth'ün de eline sağlık o nasıl bir oyunculuktur ölee yarappimm..


Filmin konusunu duymayan kalmamıştır heralde ama çok kısa bir özet geçmek gerekirse: Kral 6. George kekemedir, babası ölünce taht abisine kalır ancaak abisi de sevdiği kadın için tahtı terkedince iş başa düşer ve bundan sonrası da psikoloğun yolları taştan.. Tabi 2.dünya savaşı dönemi olduğu ve karşısında Hitler gibi çok iyi bir hatip olduğu için George'un işi epey zordur.


''madem kralım nerede benim gücüm? bir hükümet kurabiliyor muyum? bir şeye vergi koyabiliyor muyum, savaş ilan edebiliyor muyum? hayır! yine de en yetkili makamda oturan benim. neden peki? çünkü halk, konuştuğum zaman onların adına konuştuğuma inanıyor. ama ben konuşamıyorum!''


Sizler için araştırdım ve gerçek kral 6. George'u buldum efendim -şok-. İşte sizlere filmin başında kralın stadyumda yaptığı konuşmanın gerçeği!


Bu arada ben filmi çok beğendim. Sakin bir film..iyi seyirler..

1 yorum:

Ninatta dedi ki...

şimmddiiii film güzel, colin firth'in oyunculuğu güzel, helena bonhem carter zaten hep güzel oynar, ama hepsinden iyisi geofrey rush'un oyunluğu. film bana kısa gelmişti, kral konuşma yaptıktan sonra hala sonrasında bişeyler olacak diye bekledim, lakin film orda bitmişti:D durgun bir hikayeyi çok kısa ve öz anlatmışlar diyorum:M

 
Powered by Blogger